מיתוג חברה או קמפיין באמצעות דמותג
דמות מותג (מאנגלית: Brand Character) היא דמות, מאויירת בדרך,
המלווה מוצר או חברה, כחלק מלוגו,
על אריזות המוצרים או במסגרת תדמית פרסומית-שיווקית,
ומזוהה עימם בקרב קהל הצרכנים. המילה דמותג הינה חיבור של צמד המילים דמות-מותג דמותג.
הוא דמות הניבנית במיוחד על מנת להיות מזוהה עם קמפיין, חברה או מוצר מסויים, המקבלת חיים,
אופי ומשתלבת במהלך מיתוג החברה או המותג. בניית הדמות נעשית בעבודה יסודית על מנת לתת חיים לדמות,
העיצוב נעשה כתמות הנראית כתלת מימד במספר ואריציות על מנת להתאים אותה למספר סוגים.
בבניית דמותג אנו מבדלים את החברה או המוצר משאר המתחרים
ויוצרים שייכות בין הלקוח (הצרכן לבין המוצר בהרגשת שייכות והזדהות עם הדמות אל המוצר.
בסהר פרסום נבנו כבר עשרות דמויות המובילות קמפיינים המושתתים על דמות מובילה:
- פחומי – הדמות המשמשת כפרזנטורית של קמפיין הפרדת הפסולת בבאר שבע הנבנתה במספר ואריציות
(אוכל בננה וזורק לפח, מחזיק שלט, מתפלא, מחזיק פח מלא בין הידיים - הדמות טל – המזוהה עם תאגיד המים מי שבע
- הדמות עפיף – המשמשת לקמפיין הפרדת פסולת במגזר הבדואי